BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

AGEN KAMI YANG BERDEKATAN ANDA!

STOKIS - Lily Suryati Abu Bakar : 012 - 775 2661
Siti Afifah Abu Bakar : 017 - 292 9005

AGENT KAMI:

Cheras - Noriah : 019 - 277 4868

Subang - Zetty : 011 - 1119 9925

Keramat & Wangsa Maju - Kak Rozah : 013 - 358 8811


KENYATAAN: Agen kami berhak untuk tidak mengikuti promosi yang ditawarkan oleh kami sebagai stokis dan sila dapatkan no akaun bank Agen masing-masing dengan menghubungi mereka.

Monday, October 31, 2011

Hydroquinone

(Artikel ini hak milik Serikandi Spa dan tidak boleh dikeluarkan dalam mana-mana keluaran tanpa kebenaran)

Ez's Cosmetic adalah produk yang tidak menggunakan Hydroquinone di dalam ramuannya. Maka dengan itu kami terpanggil untuk mendidik pengguna akan bahaya penggunaan bahan ini dan pengguna seharusnya berhati-hati menggunakan produk-produk lain di dalam pasaran.

Hydroquinone, pada masa lalu, adalah bahan standard untuk rawatan mencerahkan kulit. Sehingga diharamkan baru-baru ini, ia dianggap sebagai rawatan yang paling selamat dan paling berkesan untuk hyperpigmentation, termasuk tompok penuaan, melasme, kerosakan matahari dan penggelapan dan lain-lain. Walau bagaimanapun, penyelidikan terbaru menemui bahawa terdapat kesan-kesan sampingan yang serius berkaitan dengan penggunaan jangka panjang hydroquinone sintetik. Hanya baru-baru ini, FDA juga mengumumkan rancangan untuk mengeluarkan produk berasaskan hydroquinone daripada rak-rak kedai dan menghadkan penggunaannya kepada hanya ubat-ubatan berpreskripsi. Dengan demikian, ramai pengeluar telah mula menghasilkan alternatif semulajadi yang mencerahkan kulit sebagaimana sifat-sifat hydroquinone. Dengan semua maklumat yang ada di internet, pengguna kini boleh mendidik diri sendiri tentang kulit pelunturan produk yang mereka beli.

Banyak produk mencerahkan kulit berbahaya adalah diimport dari negara-negara di mana undang-undang tidak begitu dikuatkuasakan. Salah satu bahan yang paling merbahaya yang terdapat dalam produk-produk ini ialah raksa atau merkuri. Walaupun penggunaan merkuri dalam produk penjagaan kulit adalah salah di sisi undang-undang di Malaysia, banyak produk mencerahkan kulit masih mengandungi bahan yang amat toksik ini. Keracunan merkuri diketahui menyebabkan kerosakan saraf dan buah pinggang dan juga boleh membawa kepada gangguan psikiatri. Kesan merkuri telah didokumenkan dalam beratus-ratus kajian ke atas tikus malah manusia. Selalunya kerosakan saraf dan otak yang kekal juga boleh berlaku dengan pendedahan jangka panjang. Atas sebab demikian, Kementerian Kesihatan mengharamkan penggunaan merkuri pada semua produk-produk penjagaan kulit yang dikeluarkan di Malaysia Walau bagaimanapun, ia adalah hampir mustahil untuk mengawal semua produk yang diimport secara haram yang datang ke negara ini setiap tahun.

Steroid topikal juga didapati dalam pelbagai produk mencerahkan kulit. impot Walaupun steroid topikal mempunyai mempunyai kegunaan dalam salap berasaskan preskripsi, ia tidak harus digunakan oleh individu-individu tanpa pengawasan profesional perubatan. Penggunaan menyalahi undang-undang produk berasaskan steroid boleh menyebabkan penipisan kulit, stretch mark, jangkitan dan lain-lain kesan sampingan yang serius.

0 comments: